כתבה : יפו נבו
722 עמודים מרהיבים של המותגים המובילים בתעשיית החתונות , מוגשים לזוגות צעירים על נייר פרוצס משובח, ובכריכה קשה בקטלוג החדש של שנת 2012 שהוציא לאור בית חתן כלה. ההפקה והעיצוב נראים כשי יוקרתי, וגם כמתנה הפרודקטיבית ביותר שבני זוג בדרך לחתונה יכולים לתת לעצמם. "שדרגנו את הקטלוג והבאנו את הבשורה של כל הדגמים של 2012, כל האטרקציות, כל המותגים המובילים בכל התחומים, משמלות כלה של דני מזרחי, עמנואל, עובד כהן ועד ענבל דרור, אפרת קליג, ואחרים", אומר מנכ"ל חתן כלה, אשר אילוז, "הספר מאגד בתוכו את כל הקשור לחתונה מהמסד ועד הטפחות. מעצבי שמלות כלה, תכשיטים, אד שטרן, פדאני, רויאליטי, נינה ריצ'י וכל המובילים בתחומים שונים.השנה ניתן מקום של כבוד גם לאביזרים, ביגוד ואטרקציות לחתנים הצעירים.
שנת 2012 היא שנה של שינויים ושדרוגים בבית 'חתן כלה', בהתאם לשנות האלפיים ולטכנולוגיה המתקדמת. ב 'חתן כלה' התאימו את הקטלוג החדש ואת הפורטל החדש לרוח התקופה והנעורים של הצעירים החדשים המתכוונים למסד את הקשר ביניהם.
הקטלוג החדש של חתן כלה עבר מתיחת פנים משמעותית בכל התחומים שהם המילה האחרונה בתעשיית החתונות. לא רק שמלות כלה, אלא גם חליפות מיוחדות לחתן, תכשיטים, בגדים תחתונים, נעליים לגברים ונשים, אולמות, זמרים, להקות מובילות, תקליטנים, מארגני חתונות, מפיקים, עיצובי אולם מיוחדים ועוד. במילים אחרות כל הדרוש לחתונה מהמסד עד הטפחות. "הגבר - החתן העכשווי, הוא חתן הדורש תשומת לב הן בביגוד מיוחד, שיר מיוחד לחתן, בגדי מעצבים, לכן הוספנו את נותני השירותים גם לחתן”, אומר אילוז, "בכלל הקטלוג שלנו יוקרתי, מהודר והוא בהחלט הווג הישראלי. האינפורמציה המצויה בספר נותנת מענה לזוגות שמארגנים את האירוע. כי הוא נותן להם פרספקטיבה וכיוון איך הם רואים את החתונה שלהם. וידע זה בהחלט כוח".
למרות שבישראל אחוז הגירושין עלה, גם אחוז החתונות עלה והמתחתנים עדיין רבים מהמתגרשים ו- 30 אלף חתונות מתקיימות בשנה בכל המגזרים. בעידן הגלובלי של מדורת השבט, ניתן היום לקבל מושג מה קורה בעולם בנושא החתונות והקטלוג של חתן כלה נותן מענה לכל מאוויי בני הזוג. עשרות עובדים בכל התחומים עובדים סביב השעון עד לשעת הלידה של הקטלוג, כשהם נמצאים עם היד על הדופק בכל הקשור לחידושים בתחום. חתן כלה השקיעו מיליוני שקלים בשדרוג הקטלוג, כדי לשמור על איכותו ורמתו, לכן מכנים אותו הווג הישראלי ולכן קיימת דרישה חזקה לספר הקטלוגי.
האם זה נכון שחתונות היום, הן עניין יקר שיכול למוטט זוגות אם הם לא מחזירים את ההשקעה.
אשר אילוז: "אחוז גבוה של המתחתנים רוצים בשביל ארבע שעות לשים את החיים שלהם. שכל פרט יהיה הכי יפה הכי מפוצץ, הכי קלאסי, הזמרים הכי טובים, שתייה הכי טובה, חושבים שכאן זה גן עדן. זה נהדר ומשמח ובכלל כיף, אבל למי שיש כסף. מי שאין לו אופציות שיחשוב עשר פעמים, על כל שקל שהוא מוציא, עדיף לשמור את הכסף לדברים חיוניים. 400אלף שקל לחתונה, זה סכום מטורף בעיני. כל זוג צריך להחליט לעצמו על סדרי העדיפויות”.
לירון אלגרבלי מפיקת אירועים: "אני מציעה לכל זוג להכין רשימה של צרכים לאירוע (אפשר להיעזר בקטלוג הוא עוזר בניווט הזוג למקומות ולסגנונות שונים) אחר כך לכתוב על מה מוותרים, על מה מתפשרים ובעיקר מה חייבים לפי הרשימה ואז לבקש הצעות מחיר ולבנות את התקציב המדויק. חשוב להשאיר סכום כסף בצד לביטחון ( כשלא שוכרים שירותי מפיקה- קשה לחזות מה יצוץ בדרך ורבים הזוגות שנזכרים ברגע האחרון שהם רוצים עוד דבר או שנים).
האם חייבים להוציא כל שנה קטלוג?
"ברור, מכיוון שיש דגמים חדשים ואטרקציות חדשות וכל זוג רוצה להיות עכשווי וגם אנחנו. למשל בשנה שעברה הילד מישל כהן, שזכה במקום ראשון בבית הספר למוסיקה, לא היה בקטלוג וגם לא רויאליטי. אנחנו מתחדשים כל הזמן.
חתן כלה צועדים עם הזמן לא רק בקטלוג שמלות כלה, אלא משדרגים גם את האתר שיהיה הפורטל המוביל במדינה ויכיל את כל הטרנדים העכשוויים. כל זוג יוכל לבנות בעצמו את החתונה לפי תוכנה מיוחדת שפיתחו בחתן כלה. את האינפורמציה הקיימת בקטלוג, ישלים הפורטל. למשל פורום של גולשים, המלצות, חוות דעת על ספקים ואירועים ועוד. הסינכרון בין הקטלוג לבין הפורטל בנוסף לאתר הפייסבוק המלא חברים, יוצרים השלמה הרמונית לכל צורכי החתן והכלה גם און ליין במחשב וגם בהתבוננות מעמיקה בקטלוג.